Archive | June 2, 2010

Buat teman-teman bakal bergelar isteri

Bismillahirrahmanirrahim

Bila musim cuti sekolah tiba, yang paling sibuk tentulah imam-imam di kampung. Berlumba-lumba juga kad undangan tiba. Alhamdullilah, bila tiba masa, semuanya pakat-pakat berumah tangga.  Sekarang lebih canggih, hanya perlu upload kad melalui facebook, tapi sayangnya saya belum lagi punya account. Berkali-kali saya mainkan lagu barakah allah lakuma, nyanyian maher zain. Ingin tujukan pada sahabat-sahabat saya yang bakal mendirikan rumah tangga. Saya mohon maaf kerana tidak dapat hadir ke majlis kalian berikutan berada di seberang laut, tiada lain melainkan tujuan ziarah bumi tuhan. Buat insan bergelar sahabat, saya doakan kalian bahagia dengan pasangan masing-masing. Insya-allah.

Ukhti ateh dan pasangan

Ukhti kak syuhadah dan pasangan

Ukhti kak syikim dan pasangan

Ukhti laila dan pasangan

Buat sahabat-sahabat saya yang bakal bergelar isteri, sedikit tips saya kongsikan pabila saya menghadiri kursus parenting skill baru-baru ini. Tidak banyak, tapi cukup untuk dijadikan renungan bersama.

  1. ISTERI RIANG, SUAMI SAYANG
  2. SUARA LEMBUT, SUAMI TERPAUT
  3. HIASI DIRI , PERIBADI TERPUJI
  4. HUBUNGAN ALAMI, KEBAHAGIAN HAKIKI
  5. SYUKURI NIKMAT, HIDUP BERKAT.
  6. SETIA KASIH PADA YANG SATU.
  7. SEKAP SEDERHANA, HIDUP BAHAGIA.
  8. KEHORMATAN DIJAGA, HARTA TERPELIHARA.
  9. HORMATI TAMU DAN TAULAN
  10. SUAMI MARAH ISTERI MENGALAH

Saya doakan kalian bahagia hingga ke syurga.

This entry was posted on June 2, 2010, in santai.