Hanya PadaMU

Bismillahirrahmanirrahim

Bicara saya pendek sahaja.

Kadangkala dalam hidup ini, tidak semua perkara yang dirancang berlaku seperti yang dirancangkan. Inilah fitrah kehidupan. Ada pasangan yang sudah berkahwin berpuluh tahun di akhir usia emasnya bercerai berebut harta, pasangan yang bercinta sekian lama namun akhirnya putus di tengah jalan, ada juga ibu bapa yang sungguh-sungguh membesarkan anak akhirnya anak tersebut menderhaka kepada mereka sendiri. Inilah sebuah warna kehidupan. Yang penting tidak dijadikan sesuatu perkara itu sia-sia melainkan semuanya dalam rahsiaNYA. Kita hanya HAMBA sememangnya layak untuk terus dan terus diuji.

Jika kita ingin membuat pertemuaan dengan seseorang yang mempunyai pangkat, ia bukan kerja yang mudah. Pertamannya mungkin kerana kerja yang banyak dan kedua ialah ego. Jika kita berpeluang untuk jumpa, ada had masa dan perkara-perkara yang dilarang untuk diberitahu. Namun bertemu dengan Allah SWT yang Maha Besar, Maha Hebat amat MUDAH. Tanpa SYARAT, tanpa HAD MASA, Siang dan Malam kita boleh berbicara denganNYA. Hakikatnya, pertemuan dengan ALLAH SWT ini kita lakukan di dalam solat kita.

Ya Allah, jangan bebankan daku dengan sesuatu yang tidakku mampu, hanya padaMU aku berserah. Janjikanlah yang terbaik untuk hambaMU ini. ameen.


Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s