Bila saya mengajar semula

Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdullilah

Rindu sungguh saya untuk merespon beberapa isu yang banyak berlaku sekarang ini, lebih-lebih lagi melibatkan isu pendidikan. Perlu ditangguhkan lagi. Ditambah demam yang melarat-larat, sehingga terpaksa mengambil semula antibiotik yang disyorkan doktor. Yang pasti sekarang saya sudah mula mengajar semula.

Dan paling menarik, saya mengajar fizik dan matematik, sememangnya hanya minor saya di universiti. Jadi lebih banyak masa saya gunakan untuk menelaah semula pelajaran-pelajaran yang ditinggalkan.

‘Class, kamu tunggu apa?’

‘Tunggu teacher bagi salam”

Aduhai, saya lupa saya di maahad, terasa janggal pula memberi salam dan membaca doa. Usai kelas, saya hanya mampu tersenyum sendirian, bila dahulu saya tidak mengamalkannya saya rasa sedikit janggal.

Cukup-cukup banyak perbezaannya. Sistem, suasana, biah solehah.

Saya tangguhkan dulu, ada ruang masa dan keadaan mengizinkan akan  saya cuba kongsikan lain hari. Insya-allah.

6 thoughts on “Bila saya mengajar semula

  1. “selamat pagi cikgu”-ikut nada upin dan ipin…tahniah sebab berjaya dlm pencarian kerja baru2 ini, kita bernasib baik krn tak menganggur lama, ada org yg masih belum ada rezeki utk dpt kerja…dulu kerjaya guru adalah jaminan, sekarang rasanya tidak lagi…anyway…manfaatkan gaji pertama yg bakal anda perolehi dgn sebaik2nya supaya ia lebih berkat…

  2. @ Orang Jauh
    Alhamdullilah, saya kini mengajar di Maahad Muhammadi Lil-Banat

    @ Along
    Terima kasih atas sokongan tanpa syarat.🙂

    @Jajawatie
    Selalunya orang yang lebih lama bekerja akan membelanja orang yang baru sahaja bekerja. Saya tunggu awak balik belanja saya!

Leave a Reply

