Penangan tulisan cantik

Bila sudah menjadi guru baru saya tahu hakikat tulisan cantik itu mempengaruhi saya untuk memeriksa buku pelajar-pelajar.

Kalau dahulu saya tiada faham kenapa guru saya acapkali menyuruh saya membaiki tulisan agar lebih bulat dan cantik, namun saya abaikan sahaja nasihat mereka. Sehingga kini tulisan saya masih tidak cantik. Mungkin dulu bercita-cita menjadi doctor, akhirnya bidang ini juga akhirnya menjadi pilihan utama.

semua pelajar cemerlang saya punya tulisan cantik

Menjadi tabiat saya sejak memeriksa buku-buku pelajar, saya akan memilih buku pelajar yang paling cantik tulisannya dan yang paling kemas.

Rupa-rupanya saya juga terpengaruh dengan tulisan cantik. Mungkin ini sebagai motivasi untuk saya. Tetapi saya tidak mengabaikan buku-buku pelajar yang lain. Gara-gara penangan tulisan cantik. Kadang-kadang tidak terfikir dahulu, sekarang baru saya rasai keseronokan memeriksa tulisan cantik.

Dan yang paling menarik juga, kebanyakan pemilik tulisan cantik di sekolah saya adalah dalam kalangan pelajar lelaki. Mereka juga selalunya pelajar terbaik sekolah. Inilah dia penangan tulisan cantik!

2 thoughts on “Penangan tulisan cantik

  1. Assala, Bagusss kerana ingin buat yang terbaik dlm sesuatu kerja x kira sekolah atau apa kerja. sy juga ingin tahu mcm mana nak buat tulisanygcantik dan kemas.

Leave a Reply

