Doa cinta buat pengantin

Bismillahirrahmanirrahim

‘Tahniah kak yoe, moga jadi isteri yang solehah dan melahirkan anak-anak yang soleh’ saya peluk, pipi kami bertemu dan saya dapatkan rasa debaran pengantin baru. Sayu.

‘Alhamdullilah, moga telah sempurna separuh dari imanku, tertutup lubang-lubang syaitan yang sering kali melalaikan dari mengingati ALLAH, dan tiada lagi dosa noda ikhtilat hati’, ujar kekanda saya yang ketiga sambil tersenyum. Saya yakin beliau mampu sudah menggalas tugas berat sebagai seorang isteri.

Terbina satu lagi baitul dakwah.

Bertemu jodoh dengan seorang ustaz, saya merasakan pasangan ini cocok sekali. Gabungan seorang doctor dan ustaz seringkali mengingatkan saya kepada saifulislam. Moga-moga abang ipar juga mampu menyiapkan PHD dalam masa yang ditetapkan. Ameen. Tiada lafaz yang boleh dilahirkan melainkan syukur kepada ALLAH kerana kedua-duanya selamat diijabkabulkan dan suasana perkahwinan yang dijalankan cukup meriah. Seribu lebih tetamu yang datang memeriahkan majlis yang berlangsung.

Menitis air mata ayahanda bonda kegembiraan melihat anakandanya disatukan. Saya tahu kekanda yang ketiga ini seringkali menjadi kebanggaan keluarga. Kecemerlangannya yang luar biasa sememangnya tiada tandingan antara kami semua adik-beradik. Kesibukannya masih lagi sama sejak dari zaman belajar sehingga ke alam pekerjaan. Allahurrabi. Saya doakan selepas ini lahirnya golongan-golongan protaz dari zuriatnya bagi menyambung rantai perjuangan islam.

cinta

Ya Allah,

Sempurnakanlah kebahagiaan mereka suami isteri

Dengan menjadikan perkawinan mereka ini sebagai ibadah kepada-Mu

Dan bukti ketaatan mereka kepada sunnah Rasul-Mu.

Amin Allahumma Amiin……

Selamat berbahagia buat kak yoe dan abang anuar.

3 thoughts on “Doa cinta buat pengantin

  1. Assalamualaikum…
    Tahniah buat kakak Aqilah dan keluarga. Semoga Ikatan ini akan berkekalan dan mendapat keredhaan-Nya. Ameen.

Leave a Reply

