ALLAH lebih mengetahui

Bismillahirrahmanirrahim

ALHAMDULLILAH, saya dan rakan-rakan seperjuangan berjaya menamatkan fasa PRK. Medan tarbiyah saya di UPSI.

Keputusan yang tidak dijangkakan. Saya menang dalam kerusi umum. Terima kasih sahabat-sahabat yang memberi sokongan dan dorongan. Biarpun dimana sahaja kalian, hanya ALLAH mampu membalasnya. Kemenangan ini kemenenangan bersama.

 Ya Rabb, saya tahu saya bukan selayaknya. Amanah itu berat. Sedangkan khalifah Umar Abd Aziz menangis setiap malam memegang amanah. Rasa takut dan risau dengan amanah tidak dapat saya nafikan. Dan itu saya pasti.

Cukuplah ALLAH penolong kami.

“Mereka berjihad di jalan ALLAH dan mereka tidak takut kepada celaan orang yang suka mencela,” surah al-maidah ayat 54.

Masa untuk bekerja dan berkhidmat

Taklifan baru untuk saya. Exco Akademik dan kerjaya. ALLAH lebih mengetahui. Biarpun dimana posisi saya, saya tahu ianya pecaturan ALLAH mengetahui yang terbaik untuk hambaNYA. InsyaALLAH, dengan masa yang singkat, saya cuba melaksanakan amanah sedaya upaya. Manifesto yang saya janjikan insyaALLAH akan saya laporkan perkembangannya dari semasa ke semasa. 

Semoga kita semua mampu untuk meneruskan revolusi di UPSI. Ini titik permulaannya. Biarpun posisi kita dimana. Jangan biarkan semangat itu hilang. ALLAH menilai pada usaha kita dan bukan hasilnya. Maka, teruskan bersuara bersama saya!

Al-faqir ila rab,

NUR AQILAH HANIS MOHD YUSOFF

p/s : Saya akan berusaha menupdate blog dari semasa ke semasa.

7 thoughts on “ALLAH lebih mengetahui

  1. teruskan bekerja ya..biarpun saya rasa kalian sperti dipermainkan..tapi takpa..buktikan kepada mereka-mereka itu..anda dan sahabat-sahabat yang lain tidak hanya omong kosong..laksanakan perubahan..bekerja kerana ALLAH..insyaALLAH, DIA akan bantu..ameen..

  2. slm ukhti….
    terasa sgt sedih dn perit tgk shbt sendiri dipermainkan..ana xth lg dimana keadilan itu bila yg berada diatas kita bkn seorang yg adil….
    tp, qilah perlu ingat, kuasa manusia terbatas , kuasa ALLAH adalah segala-galanya…
    `BOLEH JADI KITA MENYUKAI SESUATU TP ALLAH MEMBENCINYA DAN BLH JADI KITA MEMBENCI SESUATU TP ALLAH MENYUKAINYA..ALLAH TAHU TP KITA TIDAK TAHU..
    ingatlh shbt syg..apabila kita senang di dunia, kita susah di akhirat dan apabila kita susah didunia, insyaallah senang di akhirat…
    BILA HATI CINTAKAN ISLAM, MASA TERLALU SINGKAT BUATMU KRN GERAK KERJA ISLAM TERLALU BYK MENANTIMU..INGATLH ALLAH DISETIAP PERKIRAAN MASAMU..WIN AS MUJAHHID OR DIE AS ASSYAHID…..
    BERBUAT BAIKLH KAMU KPD MANUSIA SEBAGAIMANA ALLAH BERBUAT BAIK KPD KAMU….
    =) syg ukhti..jaga diri…

  3. Ya sahabatku…what happen to you and other, we will always with you…ana uhibbuki fiLLah..”Ya Allah, Kau tabahkanlah hati shbt2ku..”

  4. salam…

    aqilah…

    nurul akan bersama-sama aqilah dalam perjuangan aqilah…

    aqilah teruskan perjuangan aqilah…

    ALLAh itu Maha Kaya…

    qilah masih teruskan revolusi ini…

    ana uhibbuki fillah….

    semoga ini adalah salah satu cabang jihad kita di muka bumi ini sebagai khalifah

    teruskan perjuanganmu sahabat..
    kalau qilah perlukan pertolongan kami,
    bgtau la k…kami sentiasa bersama-sama qilah

  5. salam revolusi….truskan perjuanganmu wahai ukhti,sesungguhnya perjuangan itu memang pahit, namun syurga itu manis,walau apa keadaan sekali pn anti tak pernh keseorangn kerana sahabat2 sedia utk membantu. Yakin lah dengan janji Allah, jika kite membantu agama Allah, DIA pasti akan membantu kite. ana doakan smoga anti sentiasa brada dlm pemeliharaan Allah….amin…

  6. salam nis, tahniah atas kejayaan yg dicapai, alg memang kck ht ngan kamu, kamu lamo x telep alg, alg tau kamu bz, pahni kamu lagi la bz, x telep doh alg rasonyo, tp nok wak gano, nx month birthday op ngan kamu, hrp kamu blh blk dan kita celebrate samo2 deh…..

Leave a Reply

