Suasana itu dicemari

Bismilahirrahmanirrahim

ALHAMDULLILAH. Dengan kekuatan dan izinNYA, saya selesai memberikan ucap tama saya yang ketiga, bertempat di kab dan kz. Kali ini suasananya berbeza. Sedikit sebanyak menggangu perjalanan speech saya namun saya gagahkan juga untuk menghabiskannya.

Keadaan pekik memekik dan lelaki yang meniru suara perempuan cukup memalukan!

Ya, mereka menang sorak! Cuba bayangkan di dalam kelas nanti, tidak mustahil anak murid anda satu hari nanti bakal membuat perlakuan yang sama kepada anda.

Saya membuka semula email yang dikirimkan oleh sahabat saya.

“Teringat diri pada seruan Rasulullah pada ummatnya, baik di Makkah, Madinah, Tho-if dan sebagainya. Seruan agung aqidah ini adakalanya diterima, banyak kalanya ditolak, Rasul junjungan dicemuh, ditentang, dihina, difitnah dan nasib yang buruk menimpa bagi sesiapa yang menerima seruan ini. Sehingga kata-kata dan perbuatan mereka yang menolak seruan Rasulullah telah menjadikan dada baginda saw sempit dan sesak. Akhirnya Allah swt yang Maha Mengetahui menurunkan jaminanNya pada baginda nabi saw akan kemenangan, keselamatan dan perlindungan yang hakiki.

Begitulah sebetulnya cermin untuk kita. Di dalam berkempen ini adalah masa untuk kita menyampaikan seruan kita, marilah sama-sama kita kembali menempuh jalan akidah yang benar, penuh hemah dan suri tauladan yang baik”

Untuk para pembaca blog saya, saya yakin, anda semua golongan yang bijak pandai untuk menilai baik buruk calon yang bertanding. Pilihlah dengan bijak, kerana setiap satu undi yang anda lakukan, bakal mencorakkan masa depan universiti umumnya dan kita sendiri khususnya. Bersuaralah bersama saya andai kata anda merasakan saya layak untuk bersama-sama anda! Wahu’allam

Al-Faqir Ila Rabb,

CALON UMUM PEMILIHAN MAJLIS PERWAKILAN PELAJAR

NUR AQILAH HANIS BT MOHD YUSOFF

“MAHASISWA BERKEBAJIKAN PENCETUS REVOLUSI”

Advertisements

5 thoughts on “Suasana itu dicemari

  1. salam..teruskan Aqilah…fiti akan support..sekarang mahasiswa/i sudah bijak menilai…teruskan…semuanya..terletak pd tgn Aqilah…cuba satukan hati semua..walaupun unsur campuran pada kali ini..inilah masanya untuk memurnikan..bukan membangkang..tetapi memurnikan…untuk yang lebih baik…InsyaALLAH..fiti akan jadi tulang belakang..untuk bersama-sama…untuk dilabel itu..tidak takut lagi..sebabnya kita dapat nilai apa beza…fiti tidak berpihak pd mana2..semuanya sahabat…tetapi..dalam hal ini..perlu menilai dengan bijak…agar orang lain…orang yang memerlukan pimpinan kita itu akan mndapat mnafaat…just..jaga hak dan keperluan mahasiswa…yang perlu dijaga…elak penyelewengan dan ketidak adilan,..sesak dada kalau ada benda cmni..so..siapa lagi jika bukan kita untuk mulakan…kita tidak mmbntah UNVCT..malah bersama universiti..cuma..titik persamaan sahaja yang perlu…agar “CARA” itu kena. Tidak dinafikan semua orang tidak terlepas dari buat silap..tapi.,inilah fungsinya…saling melengkapi…so..GO ON..ini peranan Aqilah…even ur age is too young..but ur cognitive is too matured..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s