satu pengiktirafan

5 Muharram 1429 H.

Allahurrabi. ALHAMDULLILAH. Rasa syukur penuh kedhaifan saya panjatkan kepadaNYA, pada dan tarikh ini, saya dianugerahi Anugerah Personaliti Maal Hijrah 1429 (Kategori Pelajar) Universiti Pendidikan Sultan Idris. Tokoh maal hijrah universiti. Piala, cek bernilai RM500 serta scroll sijil disampaikan oleh Naib Cancelor bertukar tangan tatkala nama saya diumumkan. Anugerah dan pengiktirafan yang hadir tanpa saya pinta dan dicelah-celah kesibukan gerak kerja saya.

Saya melihat ianya merupakan satu lagi turning point dalam saya meneruskan kehidupan di bumi universiti. Tahun ke-2 yang cukup mencabar selepas saya melalui pelbagai mehnah dan tribulasi. Inilah ujian inilah keberkatan. Maka, saya rasakan semakin berat amanah yang perlu dipikul. Ada hak-hak yang perlu ditunaikan. Pembahagian masa yang sampai masa tidak ada lagi untuk dibahagikan.

Ya ALLAH,

Biar kering mata ini,

Namun basah ladang hati yang gersang,

Ya ALLAH,

Biarkan aku patah dalam cahayaMU

Biarkan kumusnahkan titik-titik kemunafikanMU

agar kukembali dalam pelukan hidayahMU

Ya ALLAH

Biarku  hirup nafasku sekali lagi

Hanya untuk menyebut namaMU dan KekasihMU tercinta

Kupohon Ya ALLAH

moga diri ini terus thabit di jalanMU

Ameen

3 thoughts on “satu pengiktirafan

  1. assalamualaikum sahabat…
    tahniah atas pengiktirafan yg diperolehi…sy tahu anda layak utk mendapatkannya…alhamdulillah….teruskan perjuanganmu….

Leave a Reply

